FAQ´s

När ska man boka?

Boka så snart du vet vilket datum du ska ha din fest. Vissa tider på året är populärare än andra att ha fest. Skulle jag vara bokad på erat datum så kan jag ordna en annan discjockey till er genom mitt enorma kontaktnät!

Kan man preliminärboka dig? 

Ni kan preliminärboka ett datum, får jag en annan förfrågan det datumet så kollar jag med er innan.

Vad gäller det för tider? 

Oftast så blir dansen 3-4 timmar men tänk på att middagen kan dra ut på tiden och att stället ni är på kanske har en sluttid. Det är inte ovanligt att festen slutar 02 eller 03. Jag brukar vara flexibel med tiden på natten men tänk på att sluta i tid och inte när det sover tre gäster i vars ett hörn. Det blir en trevligare avslutning då.

Om vi vill ha någonting extra, går det att ordna? 

Absolut!! Allt utöver det vanliga är extra kul! Hör gärna av dig i god tid bara. Vanliga frågor är karaoke eller musikquiz och det är absolut inga problem.

När ska betalning ske? 

Företagskunder faktureras. Då gäller 10-30 dagars betalningstid. För privatkunder gäller kontant betalning på plats eller enligt annan överenskommelse.

Vad gäller vid avbokning? 

1-7 dagar innan festen 100% Betalning, 8-30 dagar innan festen 50% av gaget,

Får vi ta med egen musik? 

Ja det går bra. Jag spelar numera genom en MacBook Pro och Dj program. Det går bra att ta med sig USB-minne eller maila mig låtar. Det går inte att spela upp från Spotify men jag har de flesta låtar ändå och tar emot önskelåtar.

 

Går det bra att önska musik under kvällen? 

Naturligtvis! Det är er kväll och det är ni som ska ha roligt! Jag har med mig ett musikbibliotek med ca 15 000 låtar, så det finns någonting för alla dina gäster.

Håller du i snapsvisor och spelar bakgrundsmusik under middagen? 

Snapsvisor brukar toastmaster stå för och jag spelar inga instrument. Jag kan dock fixa musiken till snapsvisorna men de brukar ju sjungas accapella. Jag jobbar med jingellpaket för talare t. ex we Will rock you när Svärsonen skall hålla sitt tal, här gäller det att jag får en talarlista som jag kan stämma av med, eller jobba med toastmaster inför festen. bakgrundsmusik under middagen löser jag såklart beroende på vilket paket ni bokar.

Vilken vals/första låt ska vi ha på vårt bröllop? 

På bröllop är vals traditionellt men svårt att dansa till. På senare år har det blivit allt vanligare att brudparet väljer en lugn låt eller en låt som betyder något för dem istället. Självklart bestämmer ni som brudpar detta. Vill ni busa till det med avbrott från klassisk vals till något roligt så hjälper jag er med det.

Våra gäster kommer från ett annat land. Kan du fixa sådan musik?

Jag tar i så fall gärna emot låtlistor, artistnamn, populär grupper o.s.v och sen ser jag till att fixa det. Alternativt tar ni med en USB sticka med er musik på Jag har spelat på många specialbröllop med olika inriktningar eller språk oftast är dom spelningarna roligast.

Kan vi ha dansen i samma lokal där vi äter?

Ja! försök att ha dansgolvet i samma lokal som middagen, när middagen är klar ta bort några bord, men inte för många, så slipper ni sk torg känslan (stort o ödet), en mindre yta att dansa på skapar känsla att ni är fler, och höjer stämningen.

 

Vart skall vi ha baren?

Ha baren i närliggande till dansen. Den samlar upp folket och ökar antal folk som dansar.